FAQ - Veelgestelde Vragen
Bestellen
Snel naar: Verzenden – Retourneren
Hoe plaats ik een bestelling?
Een bestelling plaats je eenvoudig en snel bij WonderWiegje door de volgende stappen te volgen:
- Plaats je artikel(en) in het winkelmandje.
- Ben je klaar met winkelen? Controleer dan je bestelling in het winkelwagentje.
- Vervolgens ga je naar ‘doorgaan met afrekenen’.
- Controleer je persoonlijke gegevens en wijzig indien nodig je afleveradres.
- Kloppen je gegevens? Klik dan op ‘betalen’.
- Kies op welke manier je wilt betalen en klik op bestelling plaatsen.
Een artikel is niet op voorraad, kan ik deze wel bestellen?
Helaas kunnen wij geen artikelen reserveren. Je kunt je e-mail achterlaten bij het desbetreffende artikel, dan ontvang je een mailtje wanneer het product weer op voorraad is.
Hoelang duurt het voor een artikel weer op voorraad is?
Bij WonderWiegje zorgen wij er altijd voor dat een artikel zo snel mogelijk weer op voorraad is. Zodra deze is uitverkocht, zetten we deze (indien mogelijk) direct weer in bestelling bij de leverancier. Helaas kan het gebeuren dat artikelen uit de collectie gaan, deze worden dan z.s.m. offline gehaald.
Waar kan ik mijn kortingscode invoeren?
Voeg de artikelen die je graag wilt bestellen toe aan je winkelwagentje en klik vervolgens rechtsboven in je scherm op ‘winkelwagen’. Op deze pagina kun je het afrekenproces starten waar je bij de betaling de kortingscode in kan voeren.
Let op! Kortingscodes kunnen niet met elkaar worden gecombineerd, daarnaast zijn sommige merken uitgesloten van korting.
Welke betaalmogelijkheden heb ik als ik een bestelling plaats op WonderWiegje?
WonderWiegje biedt je de mogelijkheid om je bestelling te betalen per:
- iDeal
- Mr. Cash/Bancontact
- PayPal
- Visa
- Mastercard
- WonderWiegje cadeaukaart
Kan ik mijn betaling veilig verrichten?
Bij WonderWiegje gaan we uiterst zorgvuldig om met je persoonlijke gegevens. Wanneer je een bestelling plaatst en jouw WonderWiegje account raadpleegt, bewaren wij deze gegevens op door firewalls beschermde servers. Gegevens worden verstuurd met een zogenaamde ‘extended-gevalideerd SSL-certificaat’. Dit betekent dat op een elektronisch certificaat ook de (gecontroleerde en gevalideerde) bedrijfsnaam staat. Deze bedrijfsnaam zie je in de meeste webbrowsers die in de adresbalk verschijnen, naast het adres van de site. Hierdoor weet je zeker dat de site ook echt van WonderWiegje is.
Is het mogelijk om mijn bestelling voor verzending nog te wijzigen of annuleren?
Helaas kunnen we reeds geplaatste bestellingen niet meer wijzigen door geautomatiseerde processen in ons magazijn, check dus altijd goed of je de juiste artikelen hebt besteld. Eventuele kortingscodes kunnen achteraf ook niet meer verrekend worden.
Is het mogelijk de artikelen in het echt te komen bekijken?
Helaas hebben wij geen fysieke winkel om artikelen te bekijken. Je kan je artikelen wel bestellen en bij ons af komen halen.
Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?
Jouw WonderWiegje cadeaubon is onbeperkt geldig.
Moet ik mijn cadeaubon in één keer besteden?
Het bedrag van je cadeaubon moet in één keer verzilverd worden. Het is helaas niet mogelijk om dit in verschillende delen te doen.
Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?
WonderWiegje verstuurt jouw pakket doorgaans binnen 1-2 werkdagen.
Wat zijn de verzendkosten?
Onze verzendkosten zijn altijd gratis!
DHL brievenbuspakketje (met track & trace)
DHL pakketpost (met track & trace
PostNL België (met track & trace)
De track & trace van mijn bestelling werkt niet, wat kan ik doen?
Zodra WonderWiegje jouw pakket heeft verzonden krijg je hier een bevestiging van. De track & trace van je bestelling wordt zichtbaar, zodra deze is ingescand bij het verzendbedrijf. Het kan dus soms even duren voordat de verzendgegevens beschikbaar zijn.
Wanneer zijn de verzendkosten van mijn bestelling gratis?
Onze verzendkosten zijn altijd gratis!
In welke landen kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
WonderWiegje verzendt wereldwijd, de tarieven hiervan zijn verschillend. Informeer daarom naar actuele verzendkosten en levertijden, dit kan door een mailtje te sturen naar contact@wonderwiegje.nl. Vermeld duidelijk je adresgegevens en je ontvangt zo spoedig mogelijk een antwoord.
Kan ik mijn pakketje bij WonderWiegje ophalen?
Ja! Het is mogelijk om je bestelling bij het magazijn van WonderWiegje op te halen. Ons magazijn bevindt zich in Putten. Je kan hiervoor kiezen tijdens het afrekenen en ontvangt van ons een berichtje zodra jouw bestelling klaar staat.
Is het mogelijk mijn bestelling op te halen bij een ophaalpunt?
Weet je niet zeker of je thuis bent of haal je jouw pakketje liever op bij een ophaalpunt? Dat kan! Kies tijdens het bestellen voor de optie ‘afhalen bij afhaalpunt’. In Nederland kun je jouw pakketje ophalen bij een DHL-punt. In België kan dit bij een PostNL België punt.
Kan ik mijn bestelling als cadeautje ontvangen?
Bij WonderWiegje kun je terecht voor cadeautjes voor mama’s, papa’s, broertjes, zusjes, vriendinnen) en meer. Wij pakken de cadeautjes die gekocht zijn van een geboortelijst met veel liefde en zorg in, daarnaast is er de mogelijkheid om een persoonlijke boodschap toe te voegen. Je kan het cadeautje zelf rechtstreeks bij de ontvanger thuis laten bezorgen, let dan wel op dat je het afleveradres aanpast.
Ook de gewone orders kunnen we tegen een kleine vergoeding als cadeautje verpakken. Je kan hiervoor kiezen in je winkelwagentje!
Mijn bestelling is voor iemand anders. Kan ik deze rechtstreeks naar de ontvanger laten verzenden?
Ja, dit kan! Let er dan op dat je bij het afleveradres het adres invoert waar het pakketje naar verzonden mag worden.
Als ik niet tevreden ben over mijn bestelling, kan ik deze dan retourneren?
Tuurlijk, als een product niet aan jouw verwachtingen voldoet, mag je jouw bestelling binnen 14 dagen retourneren. Let wel op dat je aan de voorwaarden voldoet om een product te retourneren. Deze lees je in het kopje hieronder.
Wat zijn de voorwaarden als ik een product wil retourneren?
- Het product is ongedragen/ongebruikt.
- Artikelen uit de koopjeshoek en aanbiedingen mogen niet retour, indien voorradig kunnen ze wel geruild worden voor een andere maat en/of kleur (retour- en verzendkosten worden opnieuw berekend).
- Voorzie het product van de originele verpakking en pak hem met zorg in.
- Voeg de pakbon/factuur toe aan jouw retourzending en meld het retour aan via info@wonderwiegje.nl
- Wanneer wij jouw retourmelding hebben ontvangen, ontvang je van ons een verzendlabel. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht voor het retourneren. Na ontvangst van het geretourneerde product, storten wij het volledige aankoopbedrag terug op je rekening. Er worden geen extra kosten of verzendkosten berekend, ongeacht het bedrag van je bestelling.
- De retour dient binnen 14 dagen bij ons binnen te zijn.
- Na verwerking van je retour ontvang je het bedrag binnen 14 dagen retour.
- LET OP! Behang, meubilair, autostoelen, kinderwagens en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt en mogen daarom niet retour.
Er is een verkeerd artikel geleverd, wat moet ik doen?
Oeps, foutje! Met veel orders op een dag gebeurt het weleens dat in een order verkeerd wordt ingepakt. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via info@oliveandmint.eu. Voeg foto’s toe van je bestelling en vermeld altijd je ordernummer.
Ik wil graag een artikel ruilen, is dit mogelijk?
Het kan altijd gebeuren dat de maat, kleur of iets anders niet helemaal naar wens is. Het is dan altijd mogelijk om een artikel te ruilen. Het makkelijkste is om het artikel wat je wilt ruilen aan te melden als retour. Hierboven kun je lezen hoe je dit doet. Vervolgens kun je een nieuwe order plaatsen met het artikel in de juiste kleur of maat.
Een artikel van mijn bestelling is niet geleverd, wat moet ik doen?
Oh nee! Met veel orders op een dag gebeurt het ook weleens dat we vergeten een artikel toe te voegen aan je bestelling. Neem in dat geval contact op met onze klantenservice via Contact@WonderWiegje.nl . Voeg foto’s toe van je bestelling en vermeld altijd je ordernummer.
Mijn levering is beschadigd, wat moet ik doen?
Dat is vervelend! Maak foto’s van de verpakking, de inhoud van je bestelling en het verzendlabel. Neem vervolgens contact op met onze klantenservice via Contact@WonderWiegje.nl Vermeld altijd je ordernummer, zodat we je gemakkelijk en snel kunnen helpen.
Algemene voorwaarde
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
WonderWiegje
Akkerwinde 41
E-mailadres: Contact@wonderwiegje.nl
Btw-identificatienummer: NL004993207B49
KVK: 9302478993024789
Artikel 3 – Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen ondernemer en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
- Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
- Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
Artikel 4 – Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, is dit een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Alle afbeeldingen, specificaties, gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
- Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
- de prijs inclusief belastingen;
2. de eventuele kosten van verzending;
3. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
4. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
5. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
6. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
7. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
8. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
9. de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
10. de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
11. de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
12. de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.
Artikel 5 – De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoording van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is. - In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
- Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
- Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Dit geldt niet voor op maat gemaakte, custom made artikelen, speciaal voor de consument bestelde artikelen (behang, meubilair en Lorena Canals), artikelen die in de aanbieding zijn en artikelen die vanwege hygiënische redenen niet teruggenomen kunnen worden (flessen en spenen, verzorgingsartikelen, borstkolven, bekkenbodemspier trainers, opblaasartikelen i.v.m. veiligheid die niet meer te waarborgen is e.d.). Deze bedenktermijn gaat in op de dag van ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
- Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
- Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer en het artikel binnen deze termijn te retourneren. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het verzenden van een mail naar contact@WonderWiegje.nl, wanneer dit niet wordt gedaan kan de retour niet geaccepteerd worden. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd en de verkoper binnen de 14 dagen de retour heeft ontvangen.
- Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit. Indien de retour toch wordt verzonden, zal de ondernemer de retour niet accepteren en kosten in rekening brengen voor de terugzending.
Bij levering van diensten:
- Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst. Dit is niet geldig voor op maat gemaakte, custom made artikelen.
- Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
- Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van de terugzending voor zijn rekening. Wanneer de volledige bestelling geretourneerd wordt, worden de kosten van heenzending in mindering gebracht op de terugstorting. Dit geldt ook voor bestellingen boven het minimale orderbedrag voor gratis verzending.
- Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
- De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld in de algemene voorwaarden.
- Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
- die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken (ook geldig voor artikelen van Mijn Stijl en Meraki die geen verzegeling hebben en borstkolven/bekkenbodemspier trainers ook als de verzegeling niet is verbroken).
i. artikelen die (tijdelijk) in de aanbieding zijn of in de sale staan
j. meubels en grote artikelen die op bestelling worden geplaatst bij de leverancier (LET OP! Behang, meubilair, kinderwagens, Lorena Canals, autostoeltjes en gepersonaliseerde artikelen worden speciaal voor jou gemaakt/besteld en mogen daarom niet retour. Ook opblaasartikelen nemen wij ivm veiligheidsoverwegingen niet retour aan.) - Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
- betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs
- Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven en typefouten.
- In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
- Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
- Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
- deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat. - De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
- Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.
- De korting is niet te gebruiken voor cadeaubonnen.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
- Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 7 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend na akkoord van de ondernemer.
- De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
- De garantie geldt niet op opblaasspeelgoed en ook niet indien:
- De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
- De geleverde producten uit de originele verpakking zijn gehaald en aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
- De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
- Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
- Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
- In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Wanneer een zending niet wordt afgehaald bij een pakketpunt binnen de afhaaltermijn, komt de verantwoordelijkheid van de retourzending bij de consument te liggen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
- De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
– te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
- In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
- Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.
Duur
- Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 – Betaling
- Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
- De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
- In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.
Artikel 15 – Geschillen
- Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
- Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
- Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Disclaimer
De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op de webpagina die u momenteel bekijkt. Door gebruik te maken van onze website stemt u in met deze disclaimer.
WonderWiegje besteedt veel zorg aan het onderhoud van deze website. De informatie die via de website wordt verstrekt, is in principe afkomstig van betrouwbare bronnen. Ondanks onze zorgvuldigheid en nauwkeurige controle kan WonderWiegje echter niet instaan voor de juistheid, volledigheid of geschiktheid van de informatie voor welk doel dan ook. Aan de inhoud van de site kunnen dan ook geen rechten worden ontleend ten opzichte van WonderWiegje.
Gebruikers worden erop gewezen dat de verstrekte gegevens periodiek kunnen worden aangepast en zonder voorafgaande aankondiging kunnen worden gewijzigd.
WonderWiegje sluit iedere aansprakelijkheid uit voor directe, indirecte, incidentele of enige andere schade die voortvloeit uit het gebruik van de website van WonderWiegje, of uit het onvermogen de website te gebruiken.
WonderWiegje is niet verantwoordelijk voor de inhoud van gekoppelde bestanden en/of websites waarnaar wordt verwezen. WonderWiegje is evenmin verantwoordelijk voor acties die gebruikers ondernemen op basis van de verstrekte informatie.
WonderWiegje is op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele storingen, fouten of onderbrekingen in de elektronische publicatie van de website en de bijbehorende diensten, zoals onderbrekingen van het elektronisch betalingsverkeer.
Ongeautoriseerd of oneigenlijk gebruik van de inhoud, of delen daarvan, vormt een inbreuk op intellectuele eigendomsrechten. Voor toestemming om de getoonde inhoud, of delen daarvan, te gebruiken op publiekelijk toegankelijke plaatsen, dient schriftelijk toestemming te worden aangevraagd.
Mocht u denken dat er onjuiste informatie op deze website staat, of mocht u vragen of twijfels hebben over de inhoud, dan verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen via Contact@wonderwiegje.nl.
Privacybeleid
De website www.WonderWiegje.nl (hierna de “Website”) wordt aangeboden door WonderWiegje (hierna: “WonderWiegje” en “Wij”), gevestigd te Akkerwinde 41, 1689 NT Zwaag, Nederland.
Aarzel niet om contact met ons op te nemen door een e-mail te sturen naar Contact@WonderWiegje.nl indien je privacy gerelateerde vragen hebt, wij beloven jou een spoedig antwoord.
1. Waarom deze Privacyverklaring?
WonderWiegje hecht grote waarde aan de bescherming van jouw privacy en persoonsgegevens. De persoonlijke gegevens worden dan ook met grote zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Wij gebruiken en verwerken jouw persoonsgegevens uitsluitend in overeenstemming met de relevante wettelijke voorschriften, waaronder de Algemene Verordening Gegevensverwerking.
Met deze Privacyverklaring willen wij jou als bezoeker en klant (hierna: “Gebruiker”) van de Website wijzen op eventuele verwerkingshandelingen en op jouw rechten. Door gebruik te maken van onze Website verleen je impliciet toestemming inzake mogelijke verwerkingshandelingen.
Het is mogelijk dat ons privacybeleid in de toekomst vatbaar is voor aanpassingen en wijzigingen. WonderWiegje behoudt het recht om deze Privacyverklaring te allen tijde aan te passen. Elke substantiële wijziging zal duidelijk gemeld worden aan de Gebruiker. We raden de Gebruiker aan dit document regelmatig te raadplegen.
2. Wie verwerkt de Persoonsgegevens?
WonderWiegje is verwerkingsverantwoordelijke en bepaalt alleen of in samenwerking met anderen welke persoonsgegevens worden verzameld, alsook het doel en de middelen voor de verwerking van deze persoonsgegevens.
WonderWiegje is vrij om beroep te doen op gegevensverwerkers. Een verwerker is een natuurlijke persoon of rechtspersoon die persoonlijke gegevens verwerkt op vraag van of in naam van de verwerkingsverantwoordelijke. De verwerker is verplicht de veiligheid en vertrouwelijkheid van de data te verzekeren. De verwerker handelt steeds volgens onze instructies.
Wij doen beroep op de volgende categorieën van verwerkers om jou onze diensten te kunnen aanbieden: web development agency, marketing agency, hosting bedrijven, CRM, ERP, externe betalingsdienstaanbieders, leveranciers, overheidsinstanties, onderaannemers,werknemers en handelsagenten.
Ook zijn er op onze Website zogenaamde “share buttons” opgenomen om onze producten te kunnen delen op sociale netwerken. Graag verwijzen we naar de privacy verklaringen van Facebook, Instagram, Pinterest, Google Plus en YouTube om te zien wat zij met jouw gegevens doen. Hier oefenen wij geen invloed op uit en deze verklaringen kunnen regelmatig onderhevig zijn aan wijzigingen.
3. Op welke juridische basis worden mijn persoonsgegevens verwerkt?
In overeenstemming met de privacywetgeving, verwerken wij jouw persoonlijke gegevens op basis van volgende juridische gronden:
Op basis van de uitvoering van de overeenkomst zoals overeengekomen met de Gebruiker, of de uitoefening van precontractuele stappen genomen op aanvraag;
Op basis van het voldoen aan wettelijke of regulerende bepalingen, met betrekking tot het beheer van de contractuele relatie, in het bijzonder de facturatie;
Op basis van ons legitiem belang voor het versturen van informatie en nieuwsbrieven; of
Op basis van jouw uitdrukkelijke toestemming voor het versturen van promotionele aanbiedingen.
4. Welke persoonsgegevens worden verwerkt?
WonderWiegje verbindt zich ertoe enkel die persoonsgegevens te verzamelen en te verwerken die noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt:
Persoonlijke identificatiegegevens (naam, voornaam, adres, inloggegevens);
Contactgegevens (telefoonnummer, faxnummer en e-mailadres);
Financiële identificatiegegevens (bankgegevens);
Elektronische identificatiegegevens (IP-adres, locatie, cookies);
Persoonlijke gegevens (geslacht, leeftijd, geboortedatum en -plaats, nationaliteit).
Het browser type dat je gebruikt;
Het besturingsprogramma dat je gebruikt;
Deze gegevens worden verzameld wanneer je je registreert op de Website en/of online een bestelling plaatst. Andere persoonsgegevens kunnen op een later tijdstip worden verzameld, bijvoorbeeld in het kader van onze after-sales. De hoeveelheid verzamelde gegevens is afhankelijk van jouw gebruik van de Website en de functionaliteiten van de Website.
Daarnaast gebruiken wij cookies om de Gebruiker te herkennen en een persoonlijke gebruikerservaring te bieden, om hun technische keuzes te onthouden (bijvoorbeeld een taal of een “winkelwagentje”) en om eventuele fouten op de Website op te sporen en te corrigeren. Raadpleeg ons Cookiebeleid voor meer informatie over de manier waarop we cookies gebruiken.
5. Doel van de verwerking
WonderWiegje verzamelt jouw persoonsgegevens om iedere Gebruiker van de Website een veilige, optimale en persoonlijke gebruikerservaring te bieden. De verzameling van persoonsgegevens wordt verder uitgebreid naarmate de Gebruiker intensiever gebruik maakt van de Website en onze onlinedienstverlening. WonderWiegje behoudt zich het recht voor om bepaalde bewerkingen op te schorten of te annuleren indien gegevens ontbreken, onjuist of onvolledig zijn.
Gegevensverwerking is essentieel voor de werking van de Website en de daarbij horende diensten. De verwerking gebeurt uitsluitend de voor volgende welbepaalde doeleinden:
Klantbeheer: klantenadministratie, orderbeheer, leveringen, facturatie, controle van de kredietwaardigheid, ondersteuning, klachtenbewaking, het versturen van nieuwsbrieven en serviceberichten;
Bescherming tegen fraude en overtredingen; en
Beheer van geschillen;
Gepersonaliseerde marketing, reclame en nieuwsbrief indien je hiermee uitdrukkelijk hebt ingestemd. In dat geval staat het jou te allen tijde vrij jouw toestemming in te trekken.
Als Gebruiker verschaf je bij het aanmaken van een account of een bestelling zelf de persoonsgegevens aan WonderWiegje en je kan op die manier een zekere controle uitoefenen. Deze persoonsgegevens worden in de eerste plaats enkel verwerkt voor intern gebruik binnen WonderWiegje. WonderWiegje heeft alle mogelijke juridische en technische voorzorgen genomen om ongeoorloofde toegang en gebruik te vermijden. Indien bepaalde gegevens onvolledig of ogenschijnlijk incorrect zijn, behoudt WonderWiegje zich het recht voor bepaalde verwachte handelingen tijdelijk of permanent uit te stellen.
Bij een bezoek aan de Website worden er enkele gegevens ingezameld voor statistische doeleinden. Dergelijke gegevens zijn noodzakelijk om het gebruik van onze Website te optimaliseren. Deze gegevens zijn: IP-adres, vermoedelijke plaats van consultatie, uur en dag van consultatie, welke pagina’s er werden bezocht en via welke URL je op onze site bent gekomen. Wanneer je de Website bezoekt, verklaar je je akkoord met deze gegevensinzameling bestemd voor statistische doeleinden zoals hierboven omschreven.
De door ons verzamelde persoonsgegevens zullen niet langer worden bewaard dan voor bovenstaande doeleinden noodzakelijk is.
6. Rechten van gebruikers
Wanneer wij jouw gegevens verwerken heb je het recht om verschillende verzoeken in te dienen. Je hebt het recht om inzage van jouw gegevens te verzoeken, rectificatie, verwijderen van jouw persoonsgegevens, beperking en bezwaar van de verwerking, gegevensoverdraagbaarheid en het intrekken van je toestemming. Een aantal van deze rechten kun je zelf uitoefenen indien je een account hebt op onze Website. Overige verzoeken kun je indienen via info@WonderWiegje.eu. Wij zullen jouw verzoek binnen één maand behandelen.
6.1 Recht op inzage en rectificatie
Je hebt het recht om informatie te krijgen over de verwerkingsdoeleinden, de categorieën persoonsgegevens die verwerkt worden en de ontvangers van de persoonsgegevens.
6.2 Recht op verwijdering van jouw persoonsgegevens
Je kan slechts beroep doen op het recht om je gegevens te wissen wanneer:
Jouw persoonsgegevens niet langer nodig zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld of verwerkt;
Je jouw toestemming intrekt en geen andere rechtsgrond bestaat voor de verwerking;
Bezwaar wordt gemaakt tegen de verwerking en geen prevalerende dwingende gerechtvaardigde gronden voor de verwerking bestaan;
Wanneer de persoonsgegevens onrechtmatig zijn verwerkt;
Jouw gegevens moeten worden gewist overeenkomstig een wettelijke verplichting.
6.3 Recht op beperking van de verwerking van jouw persoonsgegevens
Je hebt het recht om een beperking van de verwerking van jouw persoonsgegevens te verkrijgen:
Gedurende de periode die wij nodig hebben om de juistheid van de persoonsgegevens te controleren;
Wanneer de gegevensverwerking onrechtmatig is en je verzoekt tot een beperking van de verwerking in plaats van het wissen van de persoonsgegevens;
Wanneer wij jouw persoonsgegevens niet meer nodig hebben voor de verwerkingsdoeleinden;
Gedurende de periode die wij nodig hebben om de aanwezigheid van de gronden voor het wissen van persoonsgegevens te beoordelen.
6.4 Recht op gegevensoverdraagbaarheid
Je hebt het recht om de aan ons verstrekte persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen.
6.5 Recht op het intrekken van mijn toestemming
Je hebt het recht om te allen tijde jouw toestemming in te trekken. Het intrekken van de toestemming laat de rechtmatigheid van de verwerking op basis van de toestemming vóór de intrekking daarvan, onverlet.
6.6 Mogelijkheid tot het indienen van een klacht
Wanneer je een klacht hebt over de manier waarop wij jouw persoonsgegevens verwerken dan horen wij dit graag van je zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Je kunt een klacht indienen over onze werkwijze bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
Deze Privacy Policy is voor het laatst gewijzigd op 22 April 2023
Cookiesbeleid
1. Cookies
Tijdens een bezoek aan www.WonderWiegje.nl (hierna de “Website”) kunnen ‘cookies’ op jouw harde schijf worden geplaatst. Cookies zijn kleine data- of tekstbestanden die door websites en applicaties op je lokale computer worden geplaatst. Dergelijke cookies kunnen verschillende doeleinden hebben: zo heb je technische cookies (bijvoorbeeld bij taalinstellingen), sessiecookies (tijdelijke cookies) en tracking cookies (cookies die je gedrag op een website volgen en bijhouden, om je op die manier een meer optimale bezoekerservaring te kunnen aanbieden).
Mocht je na het lezen van deze Cookieverklaring toch nog vragen of opmerkingen rond cookies hebben, dan kun je contact met ons opnemen via contact@WonderWiegje.nl.
2. Doel en nut van cookies
Wij willen je graag zo goed mogelijk informeren over je rechten onder de huidige wetgeving, en over welke cookies wij gebruiken op onze Website.
Cookies helpen ons om je bezoek aan de Website te optimaliseren, om technische keuzes te herinneren en om je meer relevante diensten en aanbiedingen te tonen.Ook gebruiken wij cookies om jouw bezoek aan onze Website te verbeteren. De cookies die wij gebruiken zijn veilig. De informatie die we verzamelen met behulp van cookies helpt ons om eventuele fouten te identificeren of om je specifieke producten of diensten te laten zien waarvan wij denken dat ze voor jou van belang kunnen zijn. Het is mogelijk dat wij informatie opslaan die direct aan jou gerelateerd is.
Als je de Website wilt bezoeken is het aan te raden dat je cookies ingeschakeld hebt. Zonder ingeschakelde cookies is het mogelijk dat wij niet in staat zijn om je een probleemloos gebruik van het Website te garanderen. Indien je deze cookies liever niet wenst, ben je vrij om ze uit te schakelen (zie ook de titel “Beheer van de cookies” onder punt 4 hieronder).
3. Soorten cookies gebruikt op onze Website
Wij gebruiken drie soorten cookies, namelijk functionele cookies, analytische cookies en (tracking) cookies van zorgvuldig geselecteerde partners met wie we samenwerken en die onze diensten op hun website adverteren.
First Party Cookies
First Party Cookies zijn Cookies die technisch noodzakelijk zijn voor het functioneren van de Website en Cookies die statistische gegevens verzamelen. Functionele cookies zorgen er bijvoorbeeld voor dat tijdens het bezoek aan de Website jouw winkelmandje de door jou gekozen producten onthoudt. Ook kunnen ze helpen om de instellingen van bezoekers te onthouden en onder andere aanmeldgegevens en overzichten tijdelijk te bewaren. In het algemeen maken ze jouw website bezoek gemakkelijker. Analytische cookies helpen ons om inzicht te krijgen in het gebruik van de Website zodat wij jou meer relevante diensten en aanbiedingen kunnen tonen.
Cookienaam | Type cookie | Domeinnaam |
_ga | Deze cookie is een onderdeel van Google Analytics en wordt gebruikt om gebruikers op anonieme basis te onderscheiden. | WonderWiegje.nl |
_ga | Hiermee wordt de pop-up ingeschakeld van de nieuwsbrief. | Mailchimp.com |
_gid | Deze cookie wordt gebruikt om gebruikers te onderscheiden. | WonderWiegje.nl |
__zlcmid | Deze cookies worden gebruikt om de prestaties en functionaliteit van onze websites te verbeteren, maar zijn niet essentieel voor hun gebruik. | Mailchimp.com |
optimizelyEndUserId | Optimizely is een test- en experimenteerplatform dat ons helpt inzichten van klanten te vinden en optimale webervaringen te creëren. | Mailchimp.com |
MCPopupClosed | Deze cookie onthoudt of de pop-up afgesloten is. | WonderWiegje.nl |
CONSENT | Instelling cookie-toestemming | Google.nl |
Third Party Cookies
Met behulp van Third Party Cookies (ook wel tracking Cookies) kunnen advertenties worden getoond van bijvoorbeeld producten die je op een andere website hebt bekeken. Op deze manier wordt een profiel opgebouwd welke herleidbaar kan zijn tot een identificeerbare natuurlijke persoon, waardoor het aangemerkt wordt als persoonsgegeven. Op basis daarvan kan een adverteerder persoonlijke advertenties aanbieden.
Cookienaam | Type cookie | Domeinnaam |
1P_JAR | Google-cookie. Deze cookies worden gebruikt om websitestatistieken te verzamelen en conversiepercentages bij te houden. | Google.nl |
NID | Deze cookies worden door Google gebruikt om gebruikersvoorkeuren en informatie op te slaan tijdens het bekijken van de pagina’s met Google Maps erop. | Google.nl |
NID | Deze cookies worden door Google gebruikt om gebruikersvoorkeuren en informatie op te slaan tijdens het bekijken van de pagina’s met Google Maps erop. | Google.com |
IDE | Deze cookie wordt gebruikt voor het opnieuw targeten, optimaliseren, rapporteren en toekennen van online advertenties. | Google.nl |
DV | Google-advertentiepersonalisatie | Google.nl |
4. Beheer van cookies
Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld in jouw webbrowser. Als je onze Website wilt raadplegen, raden wij jou aan om cookies in te schakelen. Het staat je echter vrij om cookies desgewenst uit te schakelen via de instellingen van jouw browser. Om cookies in of uit te schakelen, moet je jouw browserinstellingen wijzigen (via het tabblad “Voorkeuren” of “Opties”). De volgende koppelingen geven meer informatie over hoe je cookies kunt beheren. Je kunt ook het tabblad “Help” van jouw browser raadplegen.
5. Jouw rechten
Meer informatie over de manier waarop wij jouw persoonsgegevens verzamelen en verwerken, alsook over jouw rechten, kun je vinden in onze Privacyverklaring.
Dit Cookiebeleid is voor het laatst gewijzigd op 22 april 2023.